Death Valley (dag 8) - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van niels broekhuis - WaarBenJij.nu Death Valley (dag 8) - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van niels broekhuis - WaarBenJij.nu

Death Valley (dag 8)

Blijf op de hoogte en volg niels

25 Mei 2015 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Maandagochtend zijn wij vroeg vertrokken uit Yosemite om op tijd in Death Valley te kunnen zijn. De weg die we hebben genomen is de Tioga Pass. Een erg mooie bergpas waarbij je echter wel moet opletten op overstekende dieren en uitstekende rotsen. Toen wij bijna uit het park kwamen wij nog een gebied tegen waar nog sneeuw lag. We zaten toen nog op een hoogte van circa 3 kilometer. Vanuit daar begonnen we aan de afdaling. We zijn als tussenstop naar het Monolake gegaan. Na een korte stop hebben we onze tocht voortgezet. Eenmaal aangekomen in Death Valley, welke zelf onder de zeespiegel ligt, was het zonnig en erg warm. Onze campingplaats had een bijzonder mooi uitzicht op de vallei. Wij hebben tot laat in de avond heerlijk buiten gezeten. De hemel is er heel erg helder waardoor de sterren er goed te zien waren.

Op de reis verder zijn wij naar Bad Water geweest. Op deze locatie is het warmterecord ter wereld gevestigd met 57 graden. Gelukkig was het bij ons niet zo warm die dag, maar nog steeds warm genoeg. Onderweg hebben wij nog een coyote gezien en werd onze camper aangevallen door een zwerm van hommels.