Grand Canyon (dag 11 en 12) - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van niels broekhuis - WaarBenJij.nu Grand Canyon (dag 11 en 12) - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van niels broekhuis - WaarBenJij.nu

Grand Canyon (dag 11 en 12)

Blijf op de hoogte en volg niels

05 Juni 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

In de Grand Canyon verbleven wij twee dagen op een kampeerterrein midden in het park. Bij het terrein aangekomen stonden de herten ons al in de berm op te wachten. Deze dieren zijn zo gewend aan de auto`s en de mensen dat zij erg rustig blijven. Natuurlijk hebben wij wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om ze op de foto te zetten. Het kampeerterrein zag er mooi uit. Ook was er bij onze plek gelegenheid voor een kampvuurtje. Hier hebben wij dan ook gebruik van gemaakt en hebben wij ons eten hierop bereidt wat erg gezellig was. In de ochtend werden wij gewekt door een vroege wekker om ons op te maken voor een hike in de Grand Canyon. Bij het uitstappen werden wij begroet door de herten die wel erg dicht bij onze camper waren. De hike trailhead was te bereiken met een shuttlebus. De trail was ongeveer een afdaling van 1 uur. Zo hadden wij een bijzonder mooi uitzicht over de Canyon. De tocht naar boven duurde wat langer (2 uur) en was ook heel wat zwaarder. De brandende zon maakte het er niet gemakkelijker op. Maar wij hadden ons goed voorbereid met eten en water en konden regelmatig in de schaduw rusten en van het uitzicht genieten. Eenmaal weer boven namen wij een “klein” ijsje voor Amerikaanse begrippen, welke zeker goed smaakte. Vervolgens hebben wij de shuttle bus genomen om op verschillende uitzichtpunten uit te stappen om te genieten van de natuur en om de nodige foto`s te maken. Na onze trip zijn we naar de winkel geweest om de nodige spullen voor het kampvuur te halen. Gelukkig hebben wij een oplettend oog en konden wij een misrekening 30 op 50 dollar voorkomen. S` avonds hebben wij nog heerlijk bij het vuur nagenoten van de dag en hebben wij ons voorbereid op de volgende locatie: Lake Powell in Page.