New York (dag 1 t/m 3) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van niels broekhuis - WaarBenJij.nu New York (dag 1 t/m 3) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van niels broekhuis - WaarBenJij.nu

New York (dag 1 t/m 3)

Blijf op de hoogte en volg niels

21 Mei 2015 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal, hierbij het eerste bericht uit Amerika. Dit bericht is geschreven om half 11 ’s avonds op vliegveld Newark, wachtend op de volgende vlucht naar San Francisco. Gelukkig is de vlucht ‘al’ om half 7 ’s ochtend en hoeven wij nog maar 6 uur te wachten voordat we kunnen inchecken :(. Nu nemen wij om en om de mogelijkheid om even te slapen. Het is nu Niels zijn beurt, waardoor ik tijd heb om dit stuk te schrijven.

Op maandag 18 mei ging om 3 uur ’s nachts de wekker. Nog half slapend hebben we ontbeten bij Niels zijn ouders en begon vervolgens de reis naar Schiphol. Ik “een held op sokken” kneep hem behoorlijk voor de vliegreis. Maar ik kan jullie vertellen dat de vlucht erg goed is verlopen. Afgezien van wat turbulentie was het een prima vlucht. Vooral voor de vegetariër werd goed gezorgd.

Onze vlucht ging naar Newark wat dichtbij New York ligt. Vanaf het vliegveld is het gemakkelijk te reizen naar ‘The Big Apple’. In New York aangekomen werden wij direct aangesproken door een gids die de tickets voor de hop on, hop off bussen verkocht c.q. aan probeerde te smeren. Na wat bedenkingen hebben wij toch maar besloten om voor twee dagen tickets te kopen. Uiteindelijk bleek dit de juiste keuze. Wij hebben hier veel aan gehad. Volgens de boekingssite ligt ons hotel in de buurt van Chinatown. Eenmaal ter plaatse kwamen wij er achter dat van ‘in de buurt’ geen sprake was. Het hotel zat aan de hoofdstraat van Chinatown. Tijdens onze zoektocht naar het hotel werden wij overigens verwelkomd door ‘heerlijke’ oosterse geuren. Wat een stank. De hotelkamer was overigens wel goed voor mekaar met maar liefst twee boxspringbedden. Alleen hadden ze wel de maat van een standaard chinees. De bedden waren dan ook circa 20 centimeter te kort voor ons. Desalniettemin hebben wij er goed kunnen slapen.

Op onze eerste dag zijn wij naar het memorial van 9/11 geweest. Dit zijn twee grote vierkanten waarbinnen een kleiner vierkant is waar het water naar binnenloopt. Je kunt de bodem van het kleiner vierkant niet zien waardoor het lijkt alsof het water verdwijnt in een oneindig diep gat. Vervolgens hebben wij het 9/11 museum bezocht. In Nederland hebben wij al New York City Passes gehaald waardoor wij zo door konden lopen. Zeker een aanrader voor mensen die nog naar New York willen. Het museum was erg bijzonder, met name het aanwezige materieel (verwoeste brandweerwagens) en de persoonlijke verhalen waren erg indrukwekkend. Hierna zijn wij langs de Hudson River naar het hotel gelopen. Na bijna 24 uur wakker te zijn geweest waren de knollen op en zijn we gaan slapen.

Dag twee bestond vooral uit het verder verkennen van Downtown en Midtown. Eerst hebben wij de Empire State Building (observatiepunt) bezocht. Helaas werd ons bij de ingang al medegedeeld dat door de mist er vrijwel geen zicht was. Toch hebben wij besloten om te gaan. Ondanks de mist was het zeker wel de moeite waard. Daarna zijn wij met een cruise gegaan onder meer langs de Statue of Liberty en onder de Manhatten- en Brooklyn Bridge door. Gelukkig was de mist inmiddels opgetrokken en konden wij mooie foto’s maken. Na de cruise zijn wij naar Top of the Rock gegaan. Dit betreft ook een observatiepunt . Vanuit dit punt heb je een prachtig uitzicht onder meer op het WTC en Central Park. De dag hebben wij afgesloten met een night tour met de Hop on – Hop off bus. Met deze bus zijn wij onder meer langs Time Squares gekomen. Een prachtig gezicht, tientallen grote schermen die de stad oplicht.

Op onze laatste dag in New York hebben wij vooral gewandeld door Central Park. Dit park is zeker de moeite waard. Erg groot en opgedeeld in diverse thema’s. Na de lange wandeling hebben wij het American Museum of Natural History. Het skelet van de T-rex was boeiend om te zien. Vervolgens zijn wij opnieuw naar Time Squares gegaan. Er was gegeven moment enige oproer bij het NBC gebouw. Het ging om de laatste aflevering van David Letterman waar diverse bijzondere gasten zouden komen. Wij hebben enige tijd daar gewacht, maar helaas hebben wij geen beroemdheden gezien. Na wat gegeten te hebben zijn wij richting het vliegveld gegaan en hebben ons voorbereid op de lange zit.