San Francisco (dag 4) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van niels broekhuis - WaarBenJij.nu San Francisco (dag 4) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van niels broekhuis - WaarBenJij.nu

San Francisco (dag 4)

Blijf op de hoogte en volg niels

22 Mei 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Wij kwamen rond 10 uur ’s ochtends aan op International airport San Francisco. Na het landen hebben wij contact gezocht met het verhuurbedrijf van onze camper. Verassend genoeg kregen wij een Nederlandse aan de lijn die ons kwam ophalen vanaf het vliegveld. Op de locatie hebben wij aantal instructies gekregen en werd het nodige papierwerk afgehandeld. Niels reed als eerst richting de supermarkt en moest nogal wennen aan het feit dat het ging om een automaat. Met de gedachte de koppeling in te trappen, welke er dus niet is, stonden wij enkele keren vrij abrupt stil. In de supermarkt hebben wij inkopen gedaan voor de eerste dagen. Met hulp van een supermarktmedewerkster konden wij de boodschappen in acht tassen kwijt. Vanaf de supermarkt nam Daphne de rol als bestuurder over en deed dit verrassend goed. Binnen no-time waren wij op onze eerste stop, een RV park aan de kust van San Francisco. Nadat wij alles uit hadden gepakt wilden wij met het openbaar vervoer naar pier 33 (Alcatraz). Helaas kwam de bus veel te laat en konden wij de geplande boot naar Alcatraz niet meer redden. Ondanks dat op het kaartje stond dat er niet geruild kon worden waagden wij toch een poging en gingen naar het loket. We hadden geluk en mochten met een latere boot, welke wel was volgeboekt, mee. De rondleiding over het eiland en in de gevangenis was erg boeiend, vooral de verhalen op de ontsnappogingen. Na de rondleiding keerden wij terug aan wal en gingen wij op zoek naar een plek om te eten. We gingen naar Pier 38 een populaire pier met diverse winkeltjes en horecagelegenheden. Eerst hebben wij de walrussen bezocht. Vervolgens hebben wij bij een surfersrestaurant gegeten en nog wat nagedronken. Hierna zijn wij naar het RV Park teruggekeerd en hebben wij voor het eerst geslapen in de camper.